הפיגוע ברמות | מנהל החיידר: "ילדים שלא ידעו חטא"

אסתי פלד No Comments on הפיגוע ברמות | מנהל החיידר: "ילדים שלא ידעו חטא"

מנהל החיידר בו למדו ילדי משפחת פלאי הי"ד שנרצחו, הרב גבריאל קוסובר במהדורה המרכזית: "ילדים שלא יודעים מה זה חטא בכלל. הם עכשיו במעלות קדושים וטהורים. רק אנחנו נשארנו כאן פגועים ושבורים. חייבים לחזק אחד את השני"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיגוע בשכונת רמות: מנהל החיידר בו למדו ילדי משפחת פלאי הי"ד שנרצחו, הרב גבריאל קוסובר שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "צריך עבודה עצמית אמיתית. הקב"ה נותן לאדם שלג לפי מידת הצמר שיש לו להתגונן. הקבה לא מעמיד בניסיון אדם שאין לו הכוחות לעמוד בו. כינסנו הבוקר את אנשי הצוות. היו כאן פסיכולוגים ויועצים שונים שהנחו את המלמדים מה לומר לתלמידים", סיפר.

"הלכנו על מתווה של שלוש א': הא' הראשון זה אמונה. האדמור מצאנז-קלויזנבורג זצ"ל הקים את עצמו מהאפר מהשואה והקים משפחה. שאלו אותו איך הצלחת ועמדת בקשיים. הוא אמר שאמא שלו הייתה קוראת איתו קריאת שמע כשהיה ילד. הוא שאל אותה למה שמים יד על העיניים. היא אמרה לו שמע ישראל זה קבלת עול מלכות שמים. לקבל את ייחודו של הקבה זה בלי שאלות. תסגור את העיניים ואל תראה מה קורה מסביבך כי גם אם תראה לא תבין כלום. לכן תסגור את העיניים ותקבל עול מלכות שמים ללא שום סייג ותנאי".

הוא התייפח "ילדים שלא יודעים מה זה חטא בכלל. הם עכשיו במעלות קדושים וטהורים. רק אנחנו נשארנו כאן פגועים ושבורים. חייבים לחזק אחד את השני. דיברתי מול התלמידים ובכיתי ואמרתי להם גם לכם מותר לבכות. הקב"ה דפק לנו בדלת, שנתחזק. כל אחד יודע במה הוא צריך להתחזק".

"הא' השני זה אוורור- לאוורר את הרגשות", המשיך הרב קוסובר. "הא' השלישי זה אינפורמציה. לתת להם מידע. יש כל מיני סיפורים ושמועות לצריך להגיד להם כך וכך קרה, גם אם לא כל פרט. הא' הרביעי זה ארגון – ארגון מחדש. לארגן את המחשבות. להבין שהחיים חייבים להמשיך".

עוד סיפר: "גם הרב'ה שלהם היה צריך טיפול. הוא לא הפסיק לבכות. אבל האמונה ריחפה באוויר".



0 תגובות